2010年9月24日金曜日

Happy birthday,Lily!! (19th days today)


Last night, I joined Lily's birthday party.Of course Lily didn't know this,because surprised party. When party started,Lily didn't surprise, but keep smiling. I and Lily surprised about Palauan culture. Because only men prepared the party, lady was sitting only.

It's up-side down to Japanese culture!!(Especially New year's days!!)

Anyway,it was cheerful time!

昨日の夜、リリーさんのバースデイパーティーに参加しました。もちろんリリーさんはそのことを知りません。サプライズにしてあったのです。でも、パーティーが始まってもリリーさんは驚きもせず、にこにこしていました。(なんとなく分かっていたのかな?)私とリリーさんが驚いたことがひとつ。それはすべて男性がパーティーの準備をし、女性はただ座っているだけ。

これ、日本と逆じゃない!(特にお正月は日本の女性は家で動きますよね)←と、リリーさんと私の共通理解。

ともかくも陽気な一夜でした! 

0 件のコメント:

コメントを投稿